ZEGAR ANALOGOWY
OGÓLNE ZASADY SPRAWDZANIA KOMPRESJI W SILNIKACH BENZYNOWYCH:
Rozgrzej silnik do odpowiedniej temperatury na biegu jałowym, a następnie wyłącz silnik.
W okularach ochronnych przedmuchaj brud w okolicy świec zapłonowych. Aby uniknąć błędów w pomiarze upewnij się, że w gniazdach świec nie ma zanieczyszczeń.
Usuń wszystkie świece zapłonowe i filtr powietrza.
Zablokuj w pozycji otwartej przepustnice lub gardziel gaźnika.
Rozłącz aparat zapłonowy wg metody zalecanej przez producenta danego samochodu.
Dobierz odpowiedni adapter, a następnie włóż do gniazda świecy zapłonowej lub przytrzymaj dociskając uszczelnianą końcówką do gniazda. Trzymaj mocno aby uniknąć przecieków.
UWAGA! Nie używaj długich przewodów do standadowych świec - MOŻLIWOŚĆ USZKODZENIA SILNIKA!
•Zakręć silnikiem 6 razy dla osiągnięcia maksymalnego ciśnienia. Silniki z wyższą kompresją mogą potrzebować większej ilości rozruchów - 10 lub więcej, ale nigdy nie przekrac